Användarvillkor för Cherish AB

Dessa allmänna villkor gäller för tjänster som tillhandahålls av Cherish AB (nedan kallat ”vi”, ”oss” eller ”Cherish”). Genom att använda våra tjänster eller göra en beställning godkänner du dessa villkor. Vi rekommenderar att du läser igenom villkoren noggrant innan du använder våra tjänster.

1. Allmänt

1.1 Cherish erbjuder professionella tvättjänster, inklusive hämtning, tvättning, vikning, strykning, fläckborttagning och leverans av textilier.

1.2 Dessa villkor gäller för alla kunder som använder våra tjänster via vår mobilapplikation eller andra kanaler.

1.3 För att använda våra tjänster måste du vara minst 18 år och ha rätt att ingå avtal.

1.4 Vi förbehåller oss rätten att göra ändringar i dessa villkor och informera dig om sådana ändringar på ett rimligt sätt innan de träder i kraft

2. Beställning och hämtning

2.1 Beställningar görs via vår mobilapplikation eller annan av oss angiven kanal.

2.2 Kunden ansvarar för att ange korrekt adress och kontaktuppgifter vid beställning.

2.3 Hämtning av tvätt sker på den tid och plats som kunden angett vid beställning. Om kunden inte är tillgänglig vid hämtning eller leverans kan en extra avgift tillkomma.

2.4 Vi förbehåller oss rätten att neka eller avbryta en beställning om den överskrider vår kapacitet eller om andra omständigheter gör det omöjligt att utföra tjänsten.

3. Priser och betalning

3.1 Alla priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms.

3.2 Betalning sker via de betalningsmetoder som anges i vår mobilapplikation.

3.3 Vid utebliven betalning förbehåller vi oss rätten att avbryta tjänsten tills betalning har mottagits.

3.4 Extra avgifter kan tillkomma för exempelvis fläckborttagning, specialbehandling eller om tvättens vikt överstiger det som angetts vid beställning.

4. Ansvar och skötsel av tvätt

4.1 Vi hanterar din tvätt med största omsorg och följer branschstandarder för tvätt och textilvård.

4.2 Vi ansvarar inte för skador som uppstår på grund av felaktiga tvättinstruktioner från tillverkaren, slitage, eller om textilierna är i dåligt skick.

4.3 Vi ansvarar inte för föremål som lämnas kvar i kläderna, såsom nycklar, pengar eller andra personliga tillhörigheter.

4.4 Om en skada skulle uppstå som är direkt orsakad av oss, ersätter vi skadan upp till ett belopp motsvarande textilens värde vid tidpunkten för skadan.

5. Reklamation

5.1 Reklamationer ska göras inom 7 dagar från det att tvätten levererats tillbaka.

5.2 Vid reklamation ska kunden kontakta oss och beskriva problemet samt bifoga bilder om möjligt.

5.3 Om reklamationen godkänns, ersätter vi kunden enligt våra villkor. Ersättning kan ske i form av återbetalning, omtvätt eller ersättning för skadade textilier.

6. Avbokning och ångerrätt

6.1 Kunden kan avboka en beställning fram till 24 timmar innan hämtning utan kostnad.

6.2 Ångerrätten gäller inte för tjänster som redan har påbörjats, exempelvis om tvätten redan har hämtats.

7. Personuppgifter

7.1 Vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning (GDPR).

7.2 Genom att använda våra tjänster godkänner du att vi lagrar och behandlar dina uppgifter för att kunna tillhandahålla tjänsten.

7.3 För mer information om hur vi hanterar personuppgifter, se vår integritetspolicy.

8. Ansvarsbegränsning

8.1 Vi ansvarar inte för indirekta skador, förlust av intäkter eller andra följdskador som uppstår i samband med användning av våra tjänster.

8.2 Vårt ansvar är begränsat till det belopp som motsvarar kostnaden för den aktuella tjänsten.

9. Tillämplig lag och tvist

9.1 Dessa villkor regleras av svensk lag.

9.2 Eventuella tvister ska i första hand lösas genom dialog mellan oss och kunden. Om en lösning inte kan nås, kan tvisten prövas av Allmänna reklamationsnämnden (ARN) eller svensk domstol.

10. Kontakt

Om du har frågor om våra villkor eller tjänster, vänligen kontakta oss:

Cherish AB

E-post: info@cherishapp.se

Telefon: 08-98 99 28

Appen är på väg!

Vi arbetar just nu med att färdigställa vår app. Denna tjänst kommer snart att finnas tillgänglig – håll utkik!